9 september, 2014

logo

I veckan har det skrivits om nya Engage Marketing i Veckans Brief från Dagens Opinion. Läs nedan /Gunilla

“Byråvalskonsulten Engage får två nya partners.

Toomas Tartu, senast vd för byrån Momentum, ska representera Engage i Göteborg och på Västkusten. Bo Seiferts, som har drivit Byråval, blir partner med ansvar för internationella byråval, och i rådgivning till kommunikationschefer. Båda har möjligheter att på sikt bli större delägare i Engage, berättar huvudägaren och vdn Gunilla Bergh.
– Vi går all in i samarbetet, säger hon.

Engage omsatte under 2013 2,7 miljoner kronor och gjorde ett rörelseresultat på 850 000 kronor. Byrån har en anställd, förutom Gunilla Bergh. Affärsidén är att hjälpa kommunikations och marknadschefer att hitta rätt kommunikationsbyråer.
– Vi ser att vårt arbete med offentliga upphandlingar exploderar och det i hela Sverige. Jag har länge funderat på att etablera mig i Göteborg där de har haft en del bekymmer med sina byråval. Vi ser också att vi får uppdrag på nordisk nivå och byråer som handlas upp inte alltid är svenska, förklarar Gunilla Bergh sin expansion.

Hon vill inte uppge några intäktsmål.
– Målet är att kunna ta fler uppdrag och låta branschen växa.

Engage har nu rustat sig för att matcha huvudkonkurrenten Max Aperia. Men Gunilla Bergh går inte på knock out.
– Nej, jag vill ju inte att någon ska försvinna. Branschen behöver flera byråvalskonsulter och det finns plats för båda.”